Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025

Στόχευση και Τοποθέτηση στην Αγορά Εργασίας


Αφού ολοκληρώσεις την έρευνα αγοράς και έχεις αποκτήσει μια ξεκάθαρη εικόνα για το πού βρίσκονται οι ευκαιρίες, το επόμενο βήμα είναι η στόχευση και η στρατηγική σου τοποθέτηση στον επαγγελματικό χάρτη.

Η στόχευση δεν είναι απλώς το να στείλεις βιογραφικά σε "όποια δουλειά να 'ναι", αλλά το να τοποθετήσεις τον εαυτό σου με ακρίβεια σε συγκεκριμένες θέσεις, κλάδους ή εταιρείες όπου:
  • Οι απαιτήσεις της θέσης συναντούν τα δικά σου δυνατά σημεία
  • Υπάρχει ταύτιση μεταξύ των επαγγελματικών σου στόχων και των προοπτικών εξέλιξης
  • Η εργασία που θα προσφέρεις έχει αξία και προοπτική

Από τη θεωρία στην πράξη: Τι σημαίνει «στόχευση»;

Η στόχευση είναι το πάντρεμα των προσωπικών σου προσόντων (γνώσεις, δεξιότητες, εμπειρία, αξίες, ενδιαφέροντα) με τις ανάγκες της αγοράς.

Για να γίνει αυτό με επιτυχία, πρέπει:

  • Να έχεις ξεκάθαρη εικόνα των επαγγελματικών σου χαρακτηριστικών:
  • Ποιες είναι οι βασικές σου δεξιότητες;
  • Σε ποιους τομείς έχεις συγκριτικό πλεονέκτημα;
  • Ποια είναι τα επαγγελματικά σου ενδιαφέροντα;
  • Να κατανοήσεις τι ζητά ο εργοδότης:
  • Τις απαιτήσεις κάθε ρόλου
  • Τα «soft» και «hard» skills που προτιμούνται
  • Το εργασιακό περιβάλλον, την κουλτούρα, τις ευκαιρίες εξέλιξης
  • Να αποφύγεις λάθος τοποθετήσεις, όπως: Θέσεις που δεν αξιοποιούν τα προσόντα σου, Θέσεις στις οποίες δεν έχεις ουσιαστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, Εργασιακά περιβάλλοντα με δυσανάλογες απαιτήσεις ή χωρίς εξέλιξη
Τι σημαίνει «τοποθέτηση»;

Η «τοποθέτηση» αφορά τον τρόπο που παρουσιάζεις τον εαυτό σου απέναντι στον εργοδότη, στο βιογραφικό σου, στη συνέντευξη, ακόμα και στα social media ή στο LinkedIn. Είναι η συνειδητή σου παρουσία στην αγορά εργασίας, σαν να "λανσάρεις" το επαγγελματικό σου brand.

Πρακτικά, σημαίνει:

  • Να διαμορφώσεις ένα στοχευμένο βιογραφικό που «μιλάει» για τη θέση
  • Να προσαρμόζεις την επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος ανά περίπτωση
  • Να εκπέμπεις σαφές επαγγελματικό μήνυμα σε κάθε επαφή με εργοδότη
  • Να δημιουργήσεις ένα δυνατό ψηφιακό προφίλ (π.χ. LinkedIn)

Τι κερδίζεις με στοχευμένη τοποθέτηση;

  • Ελαχιστοποιείς τον χαμένο χρόνο από αποτυχημένες αιτήσεις
  • Αυξάνεις τις πιθανότητες πρόσληψης, καθώς ξεχωρίζεις
  • Χτίζεις σχέσεις εμπιστοσύνης με εργοδότες που σε βλέπουν ως «ταιριαστό» υποψήφιο
  • Επενδύεις εκεί που έχεις τις περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας
Θυμήσου:

Δεν αναζητάς απλώς μια δουλειά. Τοποθετείς τον εαυτό σου σε μια αγορά, σε έναν κλάδο, σε έναν ρόλο. Και κάθε τοποθέτηση πρέπει να είναι στρατηγική και στοχευμένη.

Είναι σημαντικό να προβάλλεις με σαφήνεια και συνέπεια τις ικανότητές σου, τις αξίες σου και το επαγγελματικό σου όραμα – γιατί δεν αξιολογούν μόνο το βιογραφικό σου, αλλά και τη συνολική σου εικόνα.

Για περισσότερη επικοινωνία:
Mobile:6980558496